Kleding

Tenue
Alle leden dienen tijdens de wedstrijd in het clubtenue te spelen. Dit is een zwart korfbalrokje, het clubshirt en zwarte sokken.

Shirtjes worden per team geregeld.

Rokjes en sokken dienen te worden gekocht bij de club en zijn eigendom van het lid. Wil men dit nieuw of extra aanschaffen, dient men dit te doen via de vereniging.

Bij uitwedstrijden hebben speelsters een zwart t-shirt bij zich voor het geval de tegenstander in (nagenoeg) dezelfde kleuren speelt.

Trainingspakken selectie
De verenigingen hebben trainingspakken voor de selectie. Deze worden aan het begin van het seizoen uitgedeeld.
De trainingspakken zijn van de verenigingen en worden aan het eind van het seizoen weer ingeleverd, ga er zuinig mee om en was en droog het volgens de voorschriften.
De pakken hebben een representatieve functie. Het is dan ook verplicht om deze in zijn geheel te dragen op wedstrijddagen/toernooien. Ook tijdens het coachen van een jeugdteam mag het pak gedragen worden. Het is niet de bedoeling dat hierin wordt getraind.
Bij het kwijtraken of beschadigingen van/aan je jas en/of broek dit zo spoedig mogelijk melden bij de kledingcommissie. In principe staat er een “boete” van 25 euro per kledingstuk op verlies/beschadiging, maar dit wordt per geval verder bekeken.
De jassen en broeken hebben nummers op de labels in de kleding, zet dus niet je naam op een label.

Aanbevolen schoeisel
Op het veld draag je voetbalschoenen. Het is niet toegestaan halve sokjes te dragen in je voetbalschoenen. Het is ten zeerste af te raden voetbalschoenen aan te hebben op de
fiets!
In de zaal draag je sportschoenen die geen zwarte zool hebben. Draag bij voorkeur geen gymschoentjes, maar stevige sportschoenen met lichte zool.
Zaalschoenen dienen pas aangetrokken te worden bij de accommodatie, deze mogen niet
buiten gedragen worden.

2 keer per jaar wordt er een kleding (pas)avond gehouden. U kunt dan tegen gereduceerd tarief kleding aanschaffen. Mocht u tussentijds iets aan willen schaffen dan kunt u contact opnemen met Sandra van Gerwen.