KNKV scheidsrechters
Jessie Vromans en Kristel Goossens zijn KNKV scheidsrechters. Beide clubs zijn nog dringend op zoek naar nieuwe KNKV scheidsrechters.

Scheidsrechters
De wedstrijden van de midweek, senioren 2 en 3 en de jeugdwedstrijden worden om toerbeurt gefloten door de leden die in de scheidsrechterspoule zitten. De toegewezen scheidsrechter dient een kwartier voor aanvang van de wedstrijd aanwezig te zijn. Als de scheidsrechter niet op komt dagen staat
hier een boete van € 15,00 tegenover, te betalen aan degene die de wedstrijd heeft gefloten. Als een scheidsrechter de wedstrijd waarop zij is ingedeeld niet kan fluiten, zorgt ze zelf voor vervanging. De teamouder en coach van het te fluiten team en de scheidsrechtercoördinator worden hiervan door de
scheidsrechter op de hoogte gebracht (telefonisch dan wel via de app).

Scheidsrechtersbegeleiding en -indeling
Vanuit de arbitragecommissie wordt gezorgd voor de lijst van te fluiten wedstrijden. De scheidsrechters verdelen onderling de wedstrijden en zorgen tijdig voor vervanging indien nodig. Als je korfballer bent is het belangrijk dat je de spelregels van korfbal goed kent. Verenigingen hebben de verantwoordelijkheid om te zorgen dat hun leden spelregelkennis hebben, er wordt verwacht dat leden vanaf 14 jaar oud hun spelregelbewijs halen via Korfbalmasterz. De begeleiding van nieuwe scheidsrechters wordt verzorgd door de verenigingsbegeleiders.

Scheidsrechtercoördinator
Anne van Gerwen

Verenigingsbegeleiders
Anja van Hoof-Huijbers en Anouk van der Velden .