Teamouder
Om de trainsters en coaches te ontlasten en de betrokkenheid van ouders verder te vergroten wordt bij de jeugdteams gebruik gemaakt van teamouders. Deze ondersteunen de trainers en coaches met praktische zaken, zoals opstellen rijschema’s, schema voor het wassen van kleding, openen kleedruimtes en uitleggen van de velden. Tevens zal er ieder seizoen een whatsapp groep aangemaakt worden waarin laagdrempelig met elkaar gecommuniceerd kan worden. De exacte verdeling van de taken wordt per team vastgesteld door de betreffende train(st)er(s), coach(es) en teamouder(s).

Verzetten wedstrijd
Als er een wedstrijd verzet moet worden, dient dit altijd in overleg met het wedstrijdsecretariaat te gebeuren. Ook moet de aangewezen scheidsrechter en de scheidsrechtercoördinator hiervan op de hoogte worden gebracht. Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar kvwinty@gmail.com

Wedstrijdprogramma en vervoer
Elk teamlid ontvangt een wedstrijdprogramma van de teamouder. Hiervoor kunt u ook de KNKV app downloaden. Als u hier een account aanmaakt kunt u gemakkelijk zien wanner en waar de wedstrijden gespeeld worden. De teamouder maakt een rijschema welke gedeeld wordt in de whatsapp groep van het betreffende team. Daarin is terug te vinden welke ouder(s) er verantwoordelijk zijn voor het vervoer en de vertreklocatie. Zorg dat je altijd op tijd aanwezig bent. Ouders die rijden dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en een geldige auto- en inzittendenverzekering voor het aantal personen dat ze vervoeren.

Zaalwacht
In een aantal zalen waar wordt gespeeld worden de stand en tijd elektronisch bijgehouden door een zaalwacht. Aan ouders die zijn ingedeeld om te rijden kan worden gevraagd om deze taak uit te oefenen. De betreffende ouder dient in dat geval gymschoenen mee te nemen.

Strafworpen:

Bij Pupillen E en F worden na de wedstrijd 12 strafworpen genomen.

Wissels:

Top- en wedstrijdkorfbal senioren
Max 8 wissels (zonder toestemming van de scheidsrechter). Een speler mag onbeperkt terug gewisseld worden binnen genoemd maximum van acht. Een vervangen speler mag niet meteen door naar het andere vak. Als een speler uitvalt mag een negende wissel zonder goedkeuring van de scheidsrechter plaatsvinden, voorwaarde is dat deze speler eerder aan de wedstrijd heeft plaatsgevonden.

Bron: Bestuursbesluit spelersvervangingen in het top- en wedstrijdkorfbal.

Breedtekorfbal senioren
In het breedtekorfbal mogen onbeperkt spelerswisselingen plaatsvinden. Gewisselde spelers mogen opnieuw aan het spel deelnemen, met dien verstande dat alle spelers maximaal één keer opnieuw aan het spel mogen deelnemen. Daarbij geldt dat de nieuwe speler op het moment van wisselen niet aan de wedstrijd deelneemt (dus niet van het ene naar andere vak).

Bron: artikel 29-3 RvW.

Jeugdkorfbal
Jeugd in top- en wedstrijdkorfbal, als top- en wedstrijdkorfbal senioren.
Jeugd in breedtekorfbal, 2 vakken, aantal wissels onbeperkt. Een speler mag onbeperkt gewisseld worden, maar neemt niet deel aan wedstrijd op moment van wisselen.
Jeugd in breedtekorfbal, 4-korfbal (E- en F), aantal wissels onbeperkt, terug wisselen onbeperkt.